dinsdag 3 juli 2012

Topografie van Nederland

Hoi Mediavolk,

Weten kinderen wel hoe Nederland in elkaar zit?
Hoe goed zijn kinderen nu in topografie? en volwassenen? of zelfs leerkrachten!?

Uit eigen ervaring is mij opgevallen dat kinderen niet goed zijn in topografie; ze vinden het vaak ook niet zo interessant. Ze vinden aardrijkskunde vaak wel erg interessant. Het lijkt me een simpele stap om de kennis over gebieden (zoals in een AK les) te koppelen aan de namen van de gebieden (en de rest van de topografie die erbij hoort). Dit is vaak wel aanwezig in methodes, maar er is niet altijd afdoende aandacht voor. Lees meer hierover op me andere blogpost: http://mediapedagogiek.blogspot.com/2012/02/google-earth.html

Om kinderen zelf aan de slag te laten gaan me topografie is hier een handige website:
http://www.topografie-nederland.nl/

De kinderen kunnen dit, in samenwerking met ouders, zelf thuis gebruiken. Je kan het ook gebruiken op school om de kinderen te overhoren of in de lessen zelf. De website beloont kinderen om het goed te doen en geeft ze de kans om het fout te doen (en het dus opnieuw te proberen). Het is reclamevrij en het werkt perfect voor kinderen (makkelijk in gebruik).

Laat me weten wat je van deze website vindt.

Vergeet niet een comment achter te laten en lid te worden van mijn blog!

Succes met topografie,

Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten