donderdag 5 juli 2012

Copyright

Hoi Mediavolk,

We zijn allen de dupe van copyright. Alleen al het principe dat bijna de hele wereld illegaal bezig is, omdat men download, is gewoon belachelijk. Het is toch een beetje gek om tegenwoordig nog tegen downloaden te zijn? Het is een deel van de toekomst; pas aan of sterf af.

In de documentaire: RiP: A remix manifesto, komt copyright aan bod. Het is onwijs interessant en het heeft mij nog veel meer geleerd over het onrecht van copyright. Ik begrijp nu dat creativiteit helemaal niet het bedenken van een origineel idee is, het is eerder het gebruik maken inspiratie van dat wat er is, om een verbetert concept te creëren. Dus door gebruik te maken van het verleden creëren we het heden, we bouwen voort en bedenken zo nu en dan een nieuwe innovatie.

Door de documentaire heb ik ook het belang ingezien van een vrije mediawereld; de basis van elk kind in het onderwijs is het voort kunnen bouwen op dat wat er al is. Door stapsgewijs nieuwe kennis op te doen begrijpen wij onze wereld. Door copyright zijn er grenzen gesteld aan onze mediavrijheid en uiteindelijk ook onze kennis. Het is absurd om te denken dat kinderen criminelen zijn omdat ze downloaden! Het zijn juist kinderen die zich creatief willen uiten door media volop te ervaren. Iedereen die tegen downloaden is mag een bolhoed gaan dragen en zijn computer inleveren; de 20e eeuw is voorbij!

Ik raad je aan om deze docu te kijken, hij is zelfs met Nederlandse ondertiteling:



Vergeet niet een comment achter te laten en lid te worden van mijn blog!

Succes met copyright,

Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten