donderdag 19 juli 2012

Wat zou jij doen?

Hoi Mediavolk,

Heb je wel eens een situatie meegemaakt waar je achteraf zou willen dat je er op had gereageerd? Iemand wordt uitgescholden, racistische opmerkingen, pesten of iets dergelijks. Waarschijnlijk weet je die situatie nog als de dag van gister; je voelt je schuldig. Als je een dergelijke situatie hebt meegemaakt en je het idee hebt dat je wilt veranderen of je snapt niet waarom je niet hebt gehandeld, kijk dan even naar het volgende clipje:


Ik denk dat we met verborgen camera's tegenwoordig veel kunnen doen, de technologie verbetert dus ook onze inzichten. Ik denk dat wij, als opvoeders, stil moeten staan bij de maatschappelijke normen die we een kind aanleren en het belang van gelijke rechten.

Is dit een filmpje dat je aan kinderen zou kunnen laten zien? Zou je hier gesprekken uit kunnen laten voortkomen? Of gaan deze clipjes te ver?


Als je goed luistert naar de statistieken die ze weergeven dan is er altijd een minderheid die hier wat tegen doet. Ik voel mij soms erg aangeslagen als ik kijk naar de serie: 'What Would You Do?' Toch denk ik dat het belangrijk is dat iedereen deze filmpjes ziet, zodat je weet dat je moet handelen. Discriminatie is nog niets vergeleken met het volgende filmpje (luister vooral naar hoe vaak er niets werd gedaan):




*Na het maken van deze blog kwam ik nog één clip tegen die ik moest delen. Dit is ontzettend ontroerend: 



Vergeet niet een comment achter te laten en lid te worden van mijn blog!

Succes met 'What Would You Do?',

Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten