donderdag 22 maart 2012

Kud!

Hoi Mediavolk,

Een tijd geleden was er een clip van de Aka the Junkies, helemaal in. Misschien klinkt de naam je niet bekend maar als je het nummer ziet en hoort; ja dan weet je het denk ik wel:




Dus, konijntjes wiebelen. Niet echt heel boeiend meer tegenwoordig, maar de mensen die de cartoon maken hebben (mede) dankzij deze clip veel geld verdiend. Maar waar verdient de gewone man tegenwoordig zijn
geld.... Youtube! Het Nederlands duo, bestaande uit: Peter Lub en Peter Peerdeman, maakt de meest
komische clipjes online en verdienen zo hun brood. Ik kan de humor meestal wel waarderen (zie clip):




Video gekeken? Dan is er natuurlijk maar één vraag die blijft 'hangen': is dit wel geschikt voor Youtube?; is dit wel geschikt voor kinderen? Ik denk dat dit de stiekeme grapjes zijn die men vroeger ook opzocht in bladen als: 'rooie oortjes'. We moeten kinderen niet aanmoedigen om op deze manier zelf geintjes te maken, maar ik zie er ook geen kwaad in als pubers (groep 8+) dit kijken. Het blijkt (uit de statistieken van Youtube) dat het grootste publiek 13 tot 17 is en 18 tot 24. Ik denk dat Kud dit zelf ook weergeeft in hun reeks cartoons: Wiebe. Hierin spreekt een onnozele 'tiener' over zijn 'avonturen' in het leven. Het geeft echt weer dat sommige mensen wel toe zijn aan deze humor en anderen niet:


Ik sluit af met nog één clipje...


Vergeet niet een comment achter te laten en lid te worden van mijn blog!

Succes met Kud,

Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten