woensdag 7 maart 2012

Beperkt houdbaar

Hoi Mediavolk,

Als je een foto hebt gemaakt en je ziet er toch niet helemaal uit zoals je had verwacht: Photoshop!
Tegenwoordig kan iedereen gemakkelijk photoshop leren te gebruiken, het internet staat vol met clipjes over het fenomeen. Het is eigenlijk niet meer een programma, het is een concept geworden. Het is zelfs al een werkwoord geworden: "Photoshop het maar!"

Ik wil graag deze documentaire aanraden: 'Beperkt Houdbaar'.

http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/documentaire/b/Beperkt-Houdbaar.html

In deze docu wordt er ingegaan op het gebruik van Photoshop en de ernstige gevolgen voor de maatschappij.
Photoshop is rond de 300 euro, maar tegenwoordig weten we allemaal hoe we een programma gemakkelijk moeten downloaden en illegaal moeten installeren. Over enkele jaren is het vast een standaard programma op de computer. Tegenwoordig zijn al duizenden foto's aangepast op Hyves en Facebook, dit zal blijven groeien.
Je moet je afvragen welke realiteit kinderen tegenwoordig ervaren. Ik raad je enorm aan om de docu te kijken, die legt meer uit dan ik hier kan verwoorden, hij blijft je lang bij!

Ik sluit af met een klein (herkenbaar) filmpje over het snelle en makkelijke gebruik van Photoshop:

Vergeet niet een comment achter te laten en lid te worden van mijn blog!

Succes met Photoshop,

Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten