donderdag 22 maart 2012

Babies!!

Hoi Mediavolk,

Eén van de mooiste dingen van de 21e eeuw is het makkelijk kunnen vastleggen van herinneringen. Dit kan tegenwoordig snel en gemakkelijk met telefoontjes en goedkope camera's. Vroeger waren dit enorme joekels van camera's en het was nog niet voor iedereen even handig (of betaalbaar). Tegenwoordig hebben we mensen die dagelijkse vlogs maken; dankzij handige 'flip' camera's. Nu ben ik geen fan van de 'Big Brother' manier van reality tv, maar ik vind het 'echte' leven van mensen toch wel erg interessant.

Met echt bedoel ik documentaires. Er is een prachtige manier bedacht om het leven van baby's weer te geven in de documentaire: Babies (Bébé(s)). Er worden 4 baby's uit verschillende plekken in de wereld gefilmd vanaf het moment dat ze geboren worden. De kwaliteit van het beeld en de manier waarop de documentaire gefilmd is zorgt voor een hele interessante beleving; dit doet papa niet na! Voor sommige is dit een leuke documentaire over baby's, voor de ander een hele interessante kijk in ontwikkeling van het kind en de effect van cultuur op de vaardigheden van kinderen (lopen, taal en motoriek).

Met de huidige technologie is het aannemelijk dat we de groei en ontwikkeling van kinderen steeds makkelijker visueel kunnen vertonen. Maar kijken naar baby's is ook gewoon heel leuk!! Ik raad je aan de film te kopen (natuurlijk niet downloaden van piratebay of iets dergelijks).

Mijn favoriet van de vier is: Bayar. Een baby uit Mongolië. Super schattig en fantastisch om te zien:


Ik raad het aan om deze documentaire te kijken met iemand anders, het maakt het leuker. Ik heb hem uiteindelijk wel 4-5 keer gezien nu. Blijft leuk!; Ik zou hem zo weer kijken.

Vergeet niet een comment achter te laten en lid te worden van mijn blog!

Succes met baby's,

Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten