maandag 2 april 2012

Muziek (gitaar) en Popplet!

Hoi Mediavolk,

Speel je een instrument? Zing je graag met de kinderen in je klas? allebei? Lees dan even verder.

Ik maak gebruik van Popplet om mijn muziek met kinderen te delen. Dit doe ik door kinderen in de klas aan het werk te zetten; ze geven mij blaadjes vol met bekende nummers die zij leuk vinden. Met deze lijst duik ik het internet op; luisteren en beoordelen, waarna ik uiteindelijk de keuze maak of het geschikt is om te zingen in de klas. Ik zoek meteen de juiste tabs bij elk nummer op, zodat ik het kan spelen op de gitaar. Daarnaast zoek ik de juiste videoclip van Youtube op en ook dit voeg ik toe aan de Popplet. Nu ik een kleine basis heb gemaakt is het bijhouden van dit systeem niet zoveel werk; ik laat het de kinderen ook doen!

Op dit moment ziet het er zo uit:



Ben je nu echt geïnteresseerd in (gitaar) muziek (voor de klas) en heb jij zelf ook vele leuke nummers die hier niet bijstaan; reageer dan even op dit bericht en dan kan ik je uitnodigen als 'collaborator'. Een collaborator kan zelf ook dingen toevoegen aan de Popplet. Zo creëren we samen een netwerk van muziek.

Het gemak waarmee ik deze Popplet gebruik in de klas en hoe ik deze aanvul is ideaal. Je blijft hierdoor goed op de hoogte van de meest recente muziek en de kinderen vinden het leuk om er aan deel te nemen!

Vergeet niet een comment achter te laten en lid te worden van mijn blog!

Succes met muziek,

Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten