Hoi Mediavolk,
Een game is pas echt goed als de spelers zelf een game maken binnen een game. Ze spelen dus iets waar het niet voor bedoelt is. Dit gebeurt tegenwoordig steeds meer omdat de mogelijkheden in de game zo immens groot worden. Vroeger gebeurde dit ook wel een beetje:
Het spel Mario was niet bedoelt om zo snel te spelen; om elke stap die je neemt te berekenen op maximale snelheid, maar het is wel extreem indrukwekkend.
En er zijn spellen die wel bedoelt zijn voor behendigheid, maar op sommige momenten toch echt doordraaft. Op het moment dat de Tetris blokjes onzichtbaar worden is het de bedoeling dat je verliest! Dit geeft dan aan dat Tetris niet te verslaan is, want je hoort het spel nooit te kunnen winnen...... zie hier:
Maar tegenwoordig kunnen we een echt uniek spel bedenken binnen het originele spel (zonder 'mods'; aanpassingen met behulp van software). Het beste voorbeeld is toch wel deze:
Dit zet aan tot zoveel creativiteit en mogelijkheden die er voorheen niet waren. Ik vraag mij af wanneer de 'game-in-game' een keer beter gaat worden dan de game zelf. We wachten af.
Vergeet niet een comment achter te laten en lid te worden van mijn blog!
Succes met gameception,
Martijn
Geen opmerkingen:
Een reactie posten