dinsdag 9 oktober 2012

Geen Reclame Meer!!

Hoi Mediavolk,

De grote meerderheid van de mensen die het internet gebruiken doen dit met: Internet explorer. Voor sommige mensen is het zelfs een nieuw concept dat er andere webbrowsers zijn dan Internet explorer(IE). Maar IE is niet eens de beste!

Zie hier: 
http://www.nu.nl/internet/2690290/google-chrome-veiligste-browser.html

Google Chrome heeft de mogelijkheid om 'Extensies' toe te voegen. Er zijn ontzettend veel mensen in de wereld die software maken als hobby of beroep. Iedereen kan dus participeren om Google Chrome beter te maken, hierdoor krijg je gegarandeerd een beter product. Maar het belangrijkste vind ik: geen reclame en makkelijk mijn favorieten gebruiken. Ik denk dat surfen zonder reclame ook belangrijk is voor kinderen op school. 

Ik ga nu dingen uitleggen die je enkel kunt volgen als je Google Chrome hebt geïnstalleerd. Als je het toch uiteindelijk niets vind kan je het altijd nog verwijderen. Je kan Google Chrome downloaden op: www.google.nl. Je hebt het vast al een paar duizend keer gezien, het word je namenlijk in de rechterbovenhoek aangeboden. Installeer Chrome en we kunnen beginnen.

Als je Chrome opent zie je dat je meer ruimte hebt dan met IE. Chrome heeft veel overbodigheden weggehaald. Voor mensen met een notebook is dit ideaal. Als je nu naar het icoontje ('gereedschap') rechts in de bovenhoek gaat, komen er nieuwe opties tevoorschijn. Klik op 'extra' dan naar 'extensies'. Klik nu op: 'Meer extensies ophalen'. Je bent nu op de 'Chrome Web Store'. Het heet dan wel 'store', toch kost het niets. Klik aan de linkerkant op: Populair. Je krijgt een overzicht met handige toevoegingen. Deze kan je allemaal toevoegen aan je browser. Je krijgt hierdoor sneller toegang tot je favoriete internet bezigheden. Wij gaan nu voor 'geen reclame', of wel het programma: Adblock. Ga met je muis over 'Adblock' heen en klik op: Toevoegen aan Chrome. De installatie is binnen secondes klaar en je hebt nu geen reclame meer op websites! 

Je weet nu hoe je bij de web store kan komen en extensies kan toevoegen. Nu ga ik nog kort uitleggen hoe je jouw favorieten makkelijk bereikbaar kan maken. Open Chrome, ga naar het icoontje rechts bovenaan (gereedschap). Klik op: Bladwijzers> Bladwijzerbalk weergeven. Al je favorieten komen nu onder de balk te staan waar het internetadres staat. Dit is ook meteen je zoekbalk voor je startpagina. Zet je startpagina op Google en je internetbalk wordt een zoekbalk. Als je nu iets intikt (en op enter drukt) wordt het opgezocht op google.

De meest bekende websites hebben standaard icoontjes voor favorieten (zoals youtube). Voeg youtube maar toe aan je favorieten. Je krijgt nu een nieuw icoontje onder je zoekbalk te zien, waar: YouTube, staat geschreven. Ik gebruik liever icoontjes dan tekst. Met de rechtermuisknop klik ik daarom op mijn favorieten, Youtube in dit geval, en klik op: Bewerken. Nu kan ik de tekst aanpassen die er staat. Ik haal altijd alles geheel weg en laat zo alleen het icoontje staan. Ik heb een hele balk vol met kleine icoontjes die mij direct naar de website brengen waar ik wil zijn. Je kunt ook mapjes toevoegen op je balk met favorieten; ik heb alle gitaar tabs in één mapje staan. Zo zijn we weer lekker 'organisatorisch competent' bezig. 

Dus alleen al om je computer beter te beveiligen is Chrome een beter optie, maar Google Chrome heeft de mogelijkheid om al je activiteiten te koppelen. Je kan er voor kiezen om alleen de browser te gebruiken en zijn gemakken, maar je kunt er ook voor kiezen om één groot netwerk te krijgen: Gmail, Google docs, Google Books, Youtube account, iGoogle en meer.

Vergeet niet een comment achter te laten en lid te worden van mijn blog!

Succes met Google Chrome,

Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten