zaterdag 12 mei 2012

The school of rock!

Hoi Mediavolk,

Ik ben dol op 'the school of rock', een film waar de meeste onderwijzers niet rustig naar kunnen kijken. Dit komt omdat de hoofdrolspeler (Jack Black) nogal een unieke leerkracht is. Hij is een musicus die geen diploma heeft om les te mogen geven. In deze komische film komt de rocker toch voor een klas te staan, dan zien we pas wat een klas verwacht van een leerkracht. De film toont aan wat er gebeurt als een leerkracht het gedrag van een kind na gaat doen; vroeg of laat willen kinderen echt wat leren! Behalve dit leuke inzicht is het vooral een komische film over muziek en school.

Muziek is natuurlijk een ondergeschoven kindje in het onderwijs. Ik vraag me daarom af of dergelijke films men kan doen inspireren om muziek te integreren in hun onderwijs. Muziek is natuurlijk een verplicht onderdeel, zie hier de kerndoelen: http://tule.slo.nl/KunstzinnigeOrientatie/F-KDKunstzinnigeOrientatie.html

Het is zelden dat ik kan genieten van een komedie film, maar deze is erg leuk. De trailer:


Vergeet niet een comment achter te laten en lid te worden van mijn blog!

Succes met muziek,

Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten