De app 'MeteorMath' is een prachtige manier om het automatiseren interessant te maken voor kinderen. Met de nadruk op de highscore en tijd worden kinderen haast gedwongen om fanatiek aan de slag te gaan met deze app.
MeteorMath gaat uit van het maken van combinaties van cijfers om sommen op te lossen. Een voorbeeld van de plussommen: 16 is het opgegeven getal en in het veld vliegen de getallen: 4, 2, 6 en 10. Het is aan het kind om de juiste getallen uit te kiezen om zo de som op te lossen.
De kinderen werken nadrukkelijk met het combineren van cijfers om antwoorden te vinden. Door dit proces te herhalen wordt automatiseren gemakkelijk en leuk.
MeteorMath zou ik inzetten vanaf groep 5. Het is niet een heel gemakkelijk spel en dit komt vooral door de snelheid waarmee het spel werkt (er loopt een tijdsbalk af). Maar vanaf groep 5 tot 8 is het absoluut te gebruiken. Dit komt omdat er voor deze klassen echt een uitdaging in zit om elkaar te verbeteren (d.m.v. het highscore systeem). Het spel is in het Engels, maar met rekenen is dit niet echt een probleem.
Een zeer bruikbare, maar drukke, app voor je rekenonderwijs!
Vergeet niet een comment achter te laten en lid te worden van mijn blog!
Succes met meteoren,
Martijn
Geen opmerkingen:
Een reactie posten